Hallgatóink Erasmus+ beszámolói Szlovéniáról

Tömeg btc ljubljana

A lelkemre kötötte, hogy egyszer nekem is élnem kell ezzel a lehetőséggel, mert életre szóló élményt jelent. Nagyon vártam az orvosi utolsó évét, amikor végre lehetőségem nyílik egy külföldi klinikán tölteni valamelyik gyakorlatot és ezáltal kicsit kiszabadulni a megszokott környezetből, látni, hogy máshol milyen a kórházi élet.

Fontosnak tartom, bitcoin diamond betétcoin a sajátomtól különböző kultúrákat, gondolkodásmódot ismerjek meg, mely az egyik legjobb dolog, ami az Erasmus program során történhet.

A hatodéves gyakorlatok és vizsgák összeegyeztetése számos nehézséget jelent önmagában is, különösen, ha eközben valaki külföldre akar utazni. A végtelen papírmunka mellett a legnagyobb problémát az jelentette, hogy nem kaptam szállást kollégiumban.

A Központi Raktárak kibővítették működésüket azzal, hogy megkezdték a raktározási tevékenységet más vállalatok számára is, amelyek nem voltak a társaság társalapítói között. A tevékenység bővülése és a műveletek mértéke miatt a társaság Javna skladišča Közraktárak névre változtatta a nevét. A vállalkozói szabadság keresése és megerősítése érdekében a társaság úgy döntött, hogy megváltoztatja nevét Blagovno Trgovinski Centerre áru- és bevásárlóközpontés arra a társaságra, amely addig a raktározási területet kezelte, és ben részvénytársasággá alakította át magát. Első egyedi üzletek nyíltak meg.

Ezt tovább bonyolította, hogy csak kilenc hétre utaztam Szlovéniába egy barátommal, aki szintén Ljubljanában kapott Erasmus helyet, így ketten próbáltunk egy albérletet találni kevés sikerrel. Szerencsére a kiutazás előtt egy nappal sikerült leszerveznem egy Airbnb stúdiólakást havi tömeg btc ljubljana, ami nagyon drága, de nem volt más választásunk.

Hallgatóink Erasmus+ beszámolói Szlovéniáról | Pécsi Tudományegyetem

Végül nem bántuk meg, mert a lakás nagyon szép volt, közel a belvároshoz és a klinikához is viszonylag gyorsan el lehetett jutni busszal. Autóval költöztünk, mert sok holmink volt és a távolsági buszközlekedés nagyon rossz Szlovénián belül.

tömeg btc ljubljana

Pécsről sajnos nincs közvetlen járat Ljubljanába. A városi tömegközlekedés busszal lehetséges, havi 20 euró a diákbérlet, egy zöld Urbana card nevű kártyát kell kiváltani és a díj befizetése után korlátlanul használható. A klinikán kaptam szekrényt, amit ugyanezzel a kártyával lehetett kinyitni.

A buszok viszonylag gyakran járnak, a reggeli és délutáni csúcsforgalomtól eltekintve kényelmesen lehet velük közlekedni. A városban számtalan lehetőség adódik étkezésre, a legkülönbözőbb nemzeti ételek és hagyományos szlovén konyha mellett természetesen a népszerű gyorsétteremláncok éttermei is tömeg btc ljubljana a fővárosban.

A diákok számára elérhető a Študentski boni nevű kedvezmény, mellyel rengeteg étteremben étkezhetnek olcsóbban. Ehhez egy szlovén SIM-kártyára és regisztrációra van szükség, ezután a kijelölt helyeken lehet érvényesíteni a kedvezményt, naponta kétszer, legalább 4 óra különbséggel illetve diákigazolvány felmutatása is szükséges. Ezek tömeg btc ljubljana menük általában euróba kerülnek, a legtöbb helyen leves, főétel és gyümölcs is jár a vendégnek.

Egy térképen lehet megtalálni a kedvezményt biztosító éttermeket, a fővárosban van a legtöbb, tömeg btc ljubljana a nagyobb városokban is van néhány.

tömeg btc ljubljana

Ljubljanában mindenki megtalálhatja a számára legvonzóbb bulikat, szinte minden este vannak programok. A belépőkről érdemes előre tájékozódni akár Facebookon, akár a szórakozóhely honlapján, van, ahova ingyen be lehet jutni, ha időben érkezel. A Metelkovában színházi előadásokat is tartanak, de egy délutáni séta alkalmával is érdemes útba ejteni, mindig fel lehet fedezni itt valami érdekeset a számtalan falfestmény, szobor és installáció között.

Tömeg btc ljubljana szlovén fővárosban egymást érik az ételfesztiválok, a Hármashíd környékén szinte mindig van egy borkóstoló vagy sörés hamburgervásár. A legnépszerűbb esemény az Odprta Kuhna, mely kora tavasztól késő őszig minden pénteken várja az éhes városnézőket a legkülönbözőbb ételekkel, desszertekkel és borokkal.

Szlovéniában találhatunk hegyeket, gleccsertavakat és tengerpartot is, melyeket az ország méretéből adódóan hamar meg lehet közelíteni. Autóval pár óra alatt bárhova el lehet jutni, de busszal sem lehetetlen. Jártam Piranban, mely egy igazi mediterrán hangulatú tengerparti város az ország tömeg btc ljubljana sarkában.

Október végén ellátogattam a bohinji tóhoz és Bledbe, melyeket nem érdemes kihagyni, ha valakinek van lehetősége bejárni Szlovéniát. A bohinji tavat egy nap alatt kényelmesen körbe lehet járni, a völgy másik nevezetessége a 78 méter magas Savica vízesés.

tömeg btc ljubljana

Szlovénia egy kicsit drágább, mint Magyarország, de azért megfizethető. Az Erasmus ösztöndíj sajnos közel sem volt elég, de az nagyrészt az albérlet miatt fogyott el.

Az elsőt ben rendezték meg, persze azóta sokat változott, igazi tömegrendezvénnyé nőtte ki magát, olyannyira, hogy már része az UCI GranFondo World Series-nek, ezzel egyben a hazánkhoz legközelebbi állomása világot átszelő amatőr kerékpárosok számára kiírt sorozatnak. Egy a lényeg, bárki indulhat ezen az időfutamon, aki szabályosan benevez. A szombat gyerekversenyeké és a városnéző programoké illetve túráé Barjankade eleve érdemes hamarabb érkezni a csak vasárnap érintetteknek is és megnézni Ljubljanát és környékét, esetleg belenézni a másnapi pálya egy-egy részletébe én biztos így tennék — szerk. A két táv egyébként nem egyszerre rajtol, a hosszú 9. Sőt a két táv mezőnyének eleje körülbelül egyszerre fog beérkezni a célba, ezzel megelőzve, hogy különböző erősségű tömeg btc ljubljana keveredjenek a verseny végére.

A Študentski boni kedvezmény nagyon megkönnyítette az életet, olcsóbb volt, mint otthon főzni. Ami a közlekedést illeti, a távolsági buszokon nem lehet diákjegyet kapni, ezért sajnos a borsos árak miatt nem jutottam el minden helyre, ahova szerettem volna.

Összességében nagyon sokat ráfizettem erre az utazásra, itthon biztosan nem költöttem volna el ennyi pénzt, de úgy gondoltam, inkább jól érzem magam, amíg Ljubljanában lehetek.

Külföldi Tanulságok – 4. rész - Közlekedő Tömeg

A helyi ESN rendszeresen szervezett programokat az Erasmus hallgatóknak. Jelentkezhettünk kirándulásokra, pub crawlra, hajótúrára. Részt vettem egy kiránduláson Idrijába, amit az orvosi egyetem Erasmus koordinátorai szerveztek. Idrija egy bányaváros Ljubljanától 35 km-re, mely a higanybányáról és a csipkekészítésről ismert.

A városnézést követően vendégül láttak minket egy tradicionális idrijai ebédre, majd a bányában egy földalatti kiállításon megismerhettük a bányászok veszélyes életét.

Ezúttal egy kis szlovén várostervezésről, a finn távolsági vonatokról, Porto tömegközlekedéséről, illetve egy különös pekingi villamosvonalról hozunk egy-egy rövid beszámolót nektek. Egyrészt rengeteg a zöldterület, de ugyanilyen fontos a progresszív közlekedésszervezés is. A belső terület központ része egy kiterjedt gyalogoszóna, amely teljesen mentes a motorizált forgalomtól.

November végén az ESN egy hajózást szervezett az Erasmus hallgatóknak, a Ljubljanica folyóról nézhettük, ahogy mindenki visszaszámolt és végre felkapcsolták a karácsonyi fényeket. Hatodévesként nem igazán volt lehetőségem megismerni az egyetem működését, a napjaimat a kórházban töltöttem.

A sebészetet és a belgyógyászat gyakorlat felét töltöttem Ljubljanában, az Univerzitetni Klinični Centerben, ami az ország legnagyobb klinikai központja több mint alkalmazottal és kórházi ággyal.

BTC City - BTC City - programok-budapest.hu

Összesen öt hetet voltam a hasi sebészeten és a traumatológián és négyet a gasztroenterológián. Minden bitcoin kereskedési osztály kijelöltek számomra egy mentort, mindhárman jól tudtak angolul ez a fővárosban a legtöbb emberre igazkedvesek és segítőkészek voltak, de mint minden orvos, nagyon elfoglaltak is, így nem mindig tudtak rám is időt szakítani.

Szerencsére szlovén diákokkal is dolgozhattam együtt, akik legtöbbször szívesen segítettek, lefordították nekem, amit nem értettem. Ebben a pár hétben megtapasztalhattam, hogy mennyire sokat jelent, ha közös nyelvet beszélünk, gyakorlatilag minden étteremben, boltban, még a buszon is beszéltek angolul, ami Magyarországon egyelőre elképzelhetetlen.

Azonban arra is volt példa, hogy a szlovén nyelv ismeretének hiányában nem tudtam igazán tanulni egy-egy vizitből vagy betegvizsgálatból. Ezen utóbbi alkalmaktól eltekintve összességében hasznosnak tartom a Szlovéniában töltött gyakorlatot, sok műtétet láttam, néha asszisztálhattam is. Láthattam, hogyan működik egy kórház egy pénzügyileg kedvezőbb helyzetben illetve azt is, hogy így sem minden tökéletes. A legjobb ebben a 9 hétben egy Ziferblat nevű hely és a Skuhna étterem voltak, ezeket mindenképp érdemes tömeg btc ljubljana Ljubljanában.

A Ziferblat a belvárosban található, egy bitcoin index nyse hely, ahol az ott töltött idő kerül pénzbe, cserébe az odalátogató kávézhat, teázhat, új barátokat szerezhet, ez utóbbi gyakorlatilag garantált! A Skuhna egy családias hangulatú étterem 10 perc sétára a klinikáktól, ahol minden nap más nép ételét lehet megkóstolni, például tunéziai, zimbabwei, iráni fogásokat.

Maraton Franja BTC City- Június 8-10-én Szlovénia legnagyobb országúti maratonja Ljubljanában

Péntekenként 15 euróért élő zenével és ötfogásos vacsorával várják a vendégeket. Nem utolsó sorban a Študentski boni kedvezmény is érvényes! Igaza volt a barátomnak, a Szlovéniában töltött 9 hét során tényleg felejthetetlen élményekben volt részem és én is azt kívánom, bár sose ért volna véget!